Dieta zdrowego mężczyzny | Na Tropie
Strona główna » Facet » Dieta zdrowego mężczyzny

Dieta zdrowego mężczyzny

Dieta zdrowego mężczyzny

Każdy dbający o siebie mężczyzna powinien zwracać uwagę na to co kładzie na swoim talerzu. Istnieje mit, który mówi, że ,,facet powinien dużo zjeść”. Tymczasem, aby zachować pełnię zdrowia oraz dobrą kondycję psychiczną, warto skupić się raczej na jakości posiłków, a nie na ich ilości.

Podstawowe zasady męskiej diety

Na początek warto przyzwyczaić swój organizm do regularnych posiłków. Nie zaszkodzą również drobne zmiany w jadłospisie. I tak np. boczek i baleron zamieniamy na produkty rybne i wędliny drobiowe, ser żółty zastępujemy białym, a jasny chleb – pieczywem razowym. Warto dodać do codziennego menu świeże warzywa i owoce. Dużą rolę w diecie każdego mężczyzny odgrywa także białko. To właśnie dzięki niemu nabieramy masy mięśniowej możemy cieszyć się wysoką sprawnością seksualną. Najwięcej zdrowego białka odnajdziemy w produktach takich jak: jajka, chude mleko (i jego przetwory) oraz orzechy.

Rzeczy z zakazanej listy

Mężczyźni, którzy myślą poważnie o zdrowym odżywianiu, powinni ograniczyć lub całkowicie wykluczyć produkty takie jak:

  • alkohol
  • żywność wysoko przetworzona (w tym fast foody)
  • potrawy smażone na głębokim oleju
  • słone przekąski (np. orzeszki, chipsy, paluszki)
  • kawa

Używki najlepiej zastąpić zieloną herbatą lub melisą, które pomogą okiełznać stres o wiele skuteczniej. Najwyższa pora, aby zerwać z przekonaniem, że mężczyzna powinien jeść dużo mięsa. Prawdą jest, że dostarcza ono żelaza, ale z drugiej strony, jego nadmiar może prowadzić do powstawania chorób serca. Rozsądną dawką będą więc 3 porcje mięsa w tygodniu.
Aktywność fizyczna

Do każdej diety warto dołączyć ćwiczenia, aby uzyskać jeszcze lepszy efekt. Poza stadardowymi opcjami jak bieganie, czy ćwiczenia na siłowni istnieją jeszcze inne możliwości jak np. crossfit lub triathlon. Regularne treningi zaowocują wspaniałą rzeźbą ciała oraz doskonałym samopoczuciem.

Oceń ten artykuł.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *