Sztuka chodzenia w szpilkach | Na Tropie
Strona główna » Kobieta » Sztuka chodzenia w szpilkach

Sztuka chodzenia w szpilkach

Sztuka chodzenia w szpilkach

Są symbolem kobiecości, dodają pewności siebie i seksapilu. Buty na wysokim obcasie sprawiają, że każda kobieta wygląda atrakcyjniej – pod warunkiem, że potrafi poruszać się w nich z gracją. Jak się tego nauczyć?

Wydłużają nogi, optycznie wyszczuplają sylwetkę i dodają uwodzicielskiego uroku – nic dziwnego, że szpilki uwielbiane są zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Jednak chodzenie na wysokich obcasach wymaga nie lada kondycji i wcale nie jest tak łatwe, jak może się wydawać. Umiejętność sprawnego poruszania się w szpilkach w dużej mierze pojawia się z czasem – gdy nabieramy wprawy, nawet 14-sto centymetrowe obcasy przestają być dla nas wyzwaniem. Dla pań, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze szpilkami, przygotowaliśmy garść cennych porad. Zobacz, jak opanować poruszanie się na wysokich obcasach z gracją, lekkością i seksapilem.

1. Zacznij od niskich obcasów

Dużo łatwiej będzie Ci utrzymać równowagę na 5-cio centymetrowych szpilkach, niż na niebotycznych 12-stu centymetrach. Gdy poczujesz się pewnie na tej wysokości, możesz śmiało sięgnąć po wyższe obcasy – będzie Ci dużo łatwiej!

2. Wybieraj szpilki na platformie

Na początku przygody z wysokimi obcasami, platformy są szczególnie pomocne – dzięki nim palce są wyżej, a wysokość obcasa nie jest tak mocno odczuwalna.

3. Zadbaj o postawę

Panowanie nad ciałem to pierwszy krok do swobodnego poruszania się na szpilkach. Pilnuj, by głowa nie wyprzedzała reszty ciała, wyprostuj się i kontroluj właściwe stawianie kroków.

4. Pamiętaj: pięta – palce, nigdy odwrotnie!

Jednocześnie kontroluj, by zaraz po postawieniu obcasów, dotknąć podłoża palcami – w przeciwnym wypadku zaczniesz „tłuc” obcasami, co z pewnością nie doda Ci lekkości.

5. Patrz przed siebie

Spoglądanie pod nogi utrudni Ci utrzymanie równowagi, podobnie jak nerwowe wymachiwanie rękami. Rozluźnij się, spójrz przed siebie i spokojnie zacznij stawiać kroki.

6. Rób małe kroki

Niezbyt szybkie i niezbyt szerokie. Spójrz, jak robią to modelki – stawiają jedną stopę przed drugą. W ten sposób masz większą kontrolę i jesteś w stanie z łatwością skorygować np. obcas postawiony na kamyku czy nierównym chodniku.

7. Zadbaj o równomierne rozłożenie ciężaru ciała

Jeśli np. powiesisz na jednym ramieniu ciężką torbę, dużo trudniej będzie Ci utrzymać równowagę i z gracją stawiać kroki.

8. Wybierz wygodne buty

Choć wydaje się to oczywiste, w praktyce wiele kobiet decyduje się na szpilki, które im się podobają, pasują do sukienki itd. Wygoda schodzi na drugi plan. Tymczasem najważniejsze, by but był dopasowany, dobrze przylegał do stopy i byś czuła się w nim pewnie. Tylko wtedy będziesz poruszać się swobodnie.

9. Wybierz buty wyprofilowane

Chodzi o to, aby stopa nie tylko czuła się w nich swobodnie, ale również bezpiecznie. Jeśli buty będą zbyt ciasne, palce mogą się schodzić ku środkowi, a to grozi powstaniem haluksów.

10. Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz!

Nie ma lepszej metody, by nauczyć się kontroli własnego ciała. Na początku możesz uczyć się w domu – wkładaj szpilki np. podczas robienia obiadu – skupiona na gotowaniu po kilku takich próbach nawet nie zauważysz kiedy opanowałaś poruszanie się na wysokich obcasach!

Oceń ten artykuł.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *