Co trzeba jeść, żeby schudnąć? | Na Tropie
Strona główna » Home » Co trzeba jeść, żeby schudnąć?

Co trzeba jeść, żeby schudnąć?

Co trzeba jeść, żeby schudnąć?

Odwieczne pytanie, zdaje się. I mimo, że powstało już tysiące porad na ten temat, wciąż wydaje się, że trudno znaleźć właściwą odpowiedź. Spróbujemy i my.

 

Pierwsza fundamentalna prawda jest następująca: aby schudnąć, trzeba jeść. Ameryki nie odkryliśmy, choć wiele osób wciąż nie uznaje tej prawdy i próbuje robić na opak, czyli unikać jedzenia. Tymczasem w doborze odpowiednich produktów i regularności posiłków tkwi wielka siła.

Jedzenie jest zdrowe. Daje energię i przy odpowiednich ilościach oraz składnikach pozwala chudnąć. Fakt, może to być długotrwały proces, ale jeśli będziemy się trzymać ustalonego planu, wszystko powinno się udać.

Zatem, co jeść, by skutecznie tracić na wadze?

Śniadanie

Nie bez powodu nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia. Dla osób odchudzających się to takie ‘must have’ – odpowiednio skomponowane daje energię na cały dzień, pomaga również wytrwać bez uczucia głodu do kolejnego posiłku. Na śniadanie szczególnie polecamy:

– produkty pełnoziarniste: pieczywo razowe (np. 2 kanapeczki), otręby owsiane, kaszę jaglaną

– „kombinacje” z jogurtem naturalnym (200 – 300 g dziennie): np. jogurt z otrębami, rodzynkami, orzechami, nasionami chia, suszonymi śliwkami, czy świeżymi owocami (jabłko, pomarańcza, borówki)

– chudą wędlinę

– warzywa: pomidor, rzodkiewka, ogórek, sałata, papryka

– mleko kokosowe lub migdałowe (np. do jaglanki)

Obiad

Nie martw się, nie będzie to ‘sałata z pomidorem’ – Twój obiad powinien zawierać zarówno węglowodany, jak i białko. Nie chodzi o to, żeby unikać jedzenia, a o to, żeby dobrze zbilansować codzienną dietę. Dlatego na obiad świetnym rozwiązaniem będzie:

– zupa/krem warzywny: np. krem z dyni, pietruszki, cukinii, marchewki + dodatki (kiełki brokułu, rzodkiewki, grzanki, groszek ptysiowy)

– potrawka z kuskusu i gotowanego kurczaka

– filety z indyka z kaszą/kapustą kiszoną

– pieczony łosoś z lekką sałatką (przygotowaną np. na bazie liści szpinaku, pomidorków koktajlowych, ogórka i kiełków)

– risotto z dynią

Kolacja

Na kolację przede wszystkim lekko i nie tuż przed snem, a około 2-3 godziny przed. Kolacja jest Ci potrzebna, gdyż uchroni Cię przed nawykiem nocnego podjadania, który kojarzy się zwykle z sięganiem po coś niezdrowego… Oto, co warto przyrządzić na kolację:

– sałatka z tuńczykiem, jajkiem i awokado

– kanapeczki z twarożkiem półtłustym i szczypiorkiem

– zielone warzywa na parze (np. brokuły)

 

Jedna rzecz: należy pamiętać o umiarze. Nie ma przeciwskazań, by raz na jakiś czas zjeść np. 3 kanapki zamiast dwóch, jednak pierwsze i najważniejsze to dbałość o regularne spożywanie odpowiednich wielkości przygotowywanych porcji. W tym celu, szczególnie przy obiedzie, zawsze sięgaj po mniejszy talerz i większy widelec – zostało udowodnione, że taki zestaw zmniejsza apetyt.

Oceń ten artykuł.
1 Komentarz
    • Madinka
    • 27 listopada 2017

    Uwielbiam kuskus!

    Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *