Jak zdrowo spać? 5 najważniejszych zasad | Na Tropie
Strona główna » Home » Jak zdrowo spać? 5 najważniejszych zasad

Jak zdrowo spać? 5 najważniejszych zasad

Jak zdrowo spać? 5 najważniejszych zasad

Czy wiesz, że to, jak śpisz, wpływa bezpośrednio na stan Twojego zdrowia? I wcale nie chodzi tu tylko o kręgosłup. Sprawdź, czego potrzeba do dobrego, zdrowego snu.

 

Potrzebujesz:

  1. Właściwego materaca

Co to znaczy „właściwego”? Takiego, który będzie miał odpowiednie wypełnienie, dzięki czemu dopasuje się do Twojego ciała. Takiego, który przyniesie Ci komfort i ulgę po męczącym dniu.Takiego, który nie będzie dla Ciebie ani za twardy, ani za miękki. Nie ma uniwersalnej reguły wyboru – najlepiej jest odwiedzić sklep stacjonarny, „wypróbować” różne rodzaje i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie.

  1. Regularnego snu

Postaraj się wstawać i kłaść mniej więcej o tej samej porze każdego dnia. No i przede wszystkim zadbaj o to, aby nie zarywać często nocy. Nieodpowiednia ilość snu wpływa bowiem negatywnie nie tylko na siły i witalność, ale również na odporność, koncentrację i radzenie sobie ze stresem.

  1. Lekkiej kolacji

Ciężkostrawne dania wieczorami? To nigdy nie jest dobry pomysł. Unikaj w szczególności potraw tłustych, smażonych i wysokokalorycznych. Jedz na 2-3 godziny przed położeniem się spać – w ten sposób dasz organizmowi czas na strawienie pożywienia, a sen przyjdzie łatwo i szybko.

  1. Wyprofilowanej poduszki

Poduszka jest praktycznie tak samo ważna, jak materac. Najlepiej wybrać taką, która będzie dobrze wyprofilowana (naturalnie dopasuje się kształtem do głowy) i wyposażona w funkcję zapamiętywania ułożenia. Sprawdzi się nie tylko u osób z problemami kręgosłupa.

  1. Właściwej pozycji

Najlepsze dla zdrowia jest spanie na plecach – pozwala uniknąć bólu pleców i karku, chroni skórę od zmarszczek sennych. No chyba, że … chrapiesz – wtedy dobra będzie również pozycja na boku z wyprostowanymi nogami. Najmniej korzystne jest spanie na brzuchu i w tzw. pozycji płodu (embrionalnej) z podkurczonymi nogami.

 

Jeśli wprowadzisz te zasady do swojego życia, w niedługim czasie odczujesz poprawę jakości snu. Sprawdź koniecznie!

Oceń ten artykuł.
1 Komentarz
    • Maya
    • 2 sierpnia 2017

    Pkt 2 się do mnie niestety odnosi 🙁

    Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *