Kulinarna jesień – zdrowy i smaczny mix | Na Tropie
Strona główna » Home » Kulinarna jesień – zdrowy i smaczny mix

Kulinarna jesień – zdrowy i smaczny mix

Kulinarna jesień – zdrowy i smaczny mix

Jesień może być piękna i kolorowa. Może być też zimna, wietrzna i mokra, co sprzyja przeziębieniom i obniżonemu samopoczuciu. Nie daj się temu – w swojej kuchni postaw na zestawy kulinarne, które wzmocnią odporność i dodadzą energii do działania. Oto one.

  1. Czosnek i cebula

Niby wszyscy wiemy, że to naturalne antybiotyki, ale i tak sięgamy po nie rzadko i w zbyt małych ilościach. Tymczasem wystarczy zjeść jeden świeży ząbek rozdrobniony w pieczywie lub położyć na kanapkę plasterek cebuli. Jeśli masz nieco więcej czasu, przyrządź syrop taki oto syrop: cebulę posiekaj w drobną kostkę, czosnek pokrój w plasterki, wymieszaj wszystko w szklance, dodając miodu. Mieszankę pozostaw na noc bez przykrycia i rano przecedź – w ten sposób uzyskasz zdrowy syrop, który możesz pić w połączeniu np. z herbatą lub jako odrębny napój.

  1. Imbir i pomarańcza

Takie połączenie zadziałała nie tylko rozgrzewająco, ale też przeciwzapalnie i  przeciwbakteryjnie. Idealnie sprawdzi się w formie koktajlu, jak również jako element zup (np. z dyni lub marchwi). Przepis na pomarańczowe smoothie: jogurt naturalny, pomarańcza, 2 łyżeczki miodu, starty kawałek imbiru wielkości pół kciuka, skórka z pomarańczy. Pomarańczę z imbirem wystarczy zmiksować w blenderze i dodać do tego jogurt oraz miód. Wierzch posyp skórką z pomarańczy. Oto przepis na zdrowie!

  1. Pietruszka i gorzka czekolada

To naprawdę niebanalne połączenie. Mało kto wie, że te dwa składniki świetnie do siebie pasują, a smakują po prostu obłędnie. A dlaczego właściwie pietruszka? Zawiera bardzo dużo witamin (to jedno z największych źródeł witaminy C) i soli mineralnych: wapnia, potasu, fosforu, żelaza. Co do tego ma gorzka czekolada? Otóż poprawia nastrój, koncentrację i działa przeciwzapalnie. Zapytasz: No dobrze, tylko co by tu z tych składników zgotować? Na przykład… energetyczny koktajl z pietruszki, jesiennych malin, gorzkiej czekolady, kakao i jogurtu naturalnego.

  1. Pieprz i zielona herbata

Czy wiedziałaś o tym, że w wierzchniej warstwie pieprzu ukryta jest recepta na dobrą kondycję i skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej? Wszystko za sprawą mało znanej piperyny – związku, który przyspiesza metabolizm i hamuje tworzenie się nowych komórek tłuszczowych. W połączeniu z zieloną herbatą, łyżeczką miodu, plasterkiem imbiru i cytryny będzie nawet do przełknięcia. Jeśli chciałabyś mieć więcej energii i do tego skutecznie chudnąć jesienią, wypróbuj mieszankę pieprzu cayenne z ekstraktem z czystej piperyny i guaraną, zawartą w preparacie Piperine Forte. To przepis dobry nie tylko na jesień!

  1. Jarmuż i migdały

Kolejny, oryginalny mix. A jaki zdrowy! Jarmuż jest bogaty w witaminy K, a oraz C – nasz organizm bardzo ich potrzebuje jesienią, aby się wzmocnić. Poza tym, to również cenne źródło antyoksydantów i żelaza. Z kolei garść migdałów to zalecana dzienna dawka witaminy E, która wzmacnia pracę układu immunologicznego. Co można przyrządzić z tych składników? Świetnym wyborem będzie sałatka z jarmużem i prażonymi migdałami. Oprócz dużej garści jarmużu i ok 100 g migdałów będziesz potrzebować grejpfruta, 4 łyżek soku z cytryny, oliwy z oliwek (3 duże łyżki), parmezanu i ulubionych przypraw.

Oceń ten artykuł.
1 Komentarz
    • Etka
    • 6 września 2017

    Pietruszka i gorzka czekolada? Brzmi strasznie, ale muszę koniecznie to wypróbować!

    Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *