Wzmocnij odporność na jesień | Na Tropie
Strona główna » Zdrowie » Wzmocnij odporność na jesień

Wzmocnij odporność na jesień

Wzmocnij odporność na jesień

Jesień to sezon masowych przeziębień oraz zachorowań na grypę. Wirusy znajdujące się w powietrzu są jak intruzi, którzy cierpliwie wyczekują na moment naszej nieuwagi. Czasami wystarczy zwyczajne przemęczenie, aby układ odpornościowy uległ znacznemu osłabieniu. Jednocześnie istnieje kilka sposobów, które skutecznie pomogą nam się przed tym uchronić i wzmocnią naszą odporność w tym ,,gorącym” okresie.

Witaminy

W czasie, kiedy ryzyko zachorowania jest znacznie wyższe, należy szczególnie zwrócić uwagę na suplementację. Jedną z ważniejszych witamin, o których powinniśmy pamiętać jest witamina C. Badania wykazały, że ma ona korzystny wpływ na wzmocnienie układu odpornościowego. Pomaga również zwalczać wirusy, można więc powiedzieć, że działa jak tarcza ochronna dla naszego organizmu.
Kluczową rolę w zwalczaniu chorób jest również witamina E. Wspiera ona tworzenie komórek odpornościowych, które wytwarzają przeciwciała i niszczą bakterie. Witamina E stymuluje także wytwarzanie naturalnych komórek cytotoksycznych, które odpowiedzialne są za nieszczenie drobnoustrojów.

Odpowiednia dieta na straży odporności

Istnieją pokarmy, które w znacznym stopniu przyczyniają się do ochrony naszego systemu odpornościowego. Oto niektóre ze składników, które warto dołączyć do diety, jeśli chcemy wzmocnić nasz organizm:

  • Grzyby

Ułatwiają wytwarzanie białych krwinek, co przyczynia się w konsekwencji do przyspieszenia metabolizmu komórkowego i usunięcia toksyn z organizmu. Poza tym, grzyby łagodzą bóle staów i wzmacniają kości.

  • Jogurt

Ma zbawienne działanie w walce z wszelkimi infekcjami. Spożywając jogurt regularnie, zwiększamy swoją odporność zwłaszcza na infekcje przewodu pokarmowego.

  • Borówki

Zwiększają efektywność działania witaminy C, która jest odpowiedzialna za wzmocnienie układu immunologicznego oraz zmniejszenie prawdopodobieństwa powstawania stanów zapalnych.

  • Zielona herbata

Znajduje się w niej bardzo dużu przeciwutleniaczy, które chronią przed uszkodzeniem komórek. Zielony napój zapobiega również chorobom serca i nowotworom. Badania wykazały, że anina w zielonej herbacie znacznie poprawia działanie układu odpornościowego.

Ruch to zdrowie

Aktywność fizyczna jest jednym ze sposobów, które pomagają zredukować stres i pozbyć się szkodliwych toksyn powstałych w jego następstwie. Szczególnie skuteczne będą tutaj wszelkiego rodzaju ćwiczenia kardio, tzn. przyspieszające bicie naszego serca. Należą do nich m.in.: bieganie, jazda na rowerze, pływanie, aerobik. Tego typu treningi pobudzają układ krążenia i zwiększają dotlenienie, co odgrywa bardzo dużą rolę w utrzymaniu systemu odpornościowego na wysokim poziomie.

Poza tymi metodami, bardzo ważne jest również, aby przestrzegać podstawowych zasad higieny jak np. częste mycie rąk. Bardzo ważne jest również odpowiednie wysypianie się. Bardzo często zdarza sie bowiem, że odporność naszego organizmu spada, kiedy jesteśmy zbyt przemęczeni i osłabieni.

Oceń ten artykuł.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *